Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

Η εποχή της αποκοπής και της επικόλλησης.

    Σχολιάζει ο Απόστολος Πουτουλούδης       

Γιατί οι περισσότεροι Έλληνες δεν μπορούν να κάνουν μία περίληψη;
Μήπως άραγε, γιατί ζούμε στην εποχή της “αποκοπής και της επικόλλησης”;
Μήπως γιατί είναι λάθος όλο το εκπαιδευτικό σύστημα;
Μήπως γιατί δεν γράφουμε;
Μήπως ήρθε ο καιρός, να υιοθετήσουμε κάποια άλλη μορφή εκπαίδευσης, όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαικές χώρες, σύμφωνα με τα “national standards for language”;
Μήπως πρέπει να αξιοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση;
Μήπως αδιαφορούμε για τη γνώμη και τις προτάσεις των νέων;
Πολλά και διάφορα μπορούν να ειπωθούν, αλλά η ουσία δεν αλλάζει!
Εμείς έχουμε τα δικά μας “standards”...Οι νέοι τα δικά τους...Συμπέρασμα: Επικοινωνία ελαχίστη!
Ο Ιωάννης Καζάζης, πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), οµότιµος καθηγητής του Τμήματος Φιλολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ λέει : ''Αν το παιδί δεν γράφει κάθε μέρα μία σελίδα, μην περιμένετε ποτέ να γράψει.
Και όμως, οι νέοι και πολύγλωσσοι είναι και τεχνολογικά καταρτισμένοι με το αντικείμενο τους είναι!...Θα έλεγα, μάλλον απογοητευμένοι με τα καμαμώματα μας είναι!...Μάλλον, εμείς υστερούμε έναντι των νέων σε πολλά! ..Και μάλλον, εμείς έχουμε το πρόβλημα, θα έλεγα!
Σε εποχή ζόφου φρικτού, σε εποχή που όλα βομβαρίζονται, σανίδα σωτηρίας αναζητούμε σε ρητορικές μεγαλοστομίες και εθνικιστικά ιδεολογήματα περί ανωτερότητας της φυλής, περί ανωτερότητας της γλώσσας, περί ανωτερότητας του πολιτισμού μας έναντι των άλλων ΄΄βαρβαρόφωνων..κλπ.
Αλλά μας διαφεύγει το πιο σημαντικό!..Η επικοινωνία με τους νέους και η αποδοχή τους σε ισότιμη βάση.
Συχνά επίσης μιλάμε για απολιτικοποίηση των νέων, αλλά τι κάνουμε γι΄αυτό; Δεν είναι φυσικό να αδιαφορούν, εφόσον υπάρχει πλήρης απαξίωση των νέων σε όλους τους τομείς;
Φομάμαι κάτι ανάλογο γίνεται και με τη γλώσσα.
Μια ρήξη εν τέλει με αντιλήψεις του παρελθόντος, πιστεύω είναι απαραίτητη...

Διαφορετικά, εκείνους τους  στίχους  του τραγουδιού΄΄κυκλοφορώ αδιαφορώ ΄΄ θα τους ακούμε συχνότερα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου