Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

ω τέκνα .. .Γιαννικοπουλογραμματικόπληκτα

                            ... του Ιωάννη Γιαννικόπουλου

...ω τέκνα Γιαννικοπουλογραμματικόπληκτα,
εκτός από το μέλι, που μας γλυκαίνει και μας θρέφει, υπάρχουν και
τα ¨μέλει¨ και ¨μέλλει¨, που μας μπερδεύουν και μας ταλανίζουν...

A. μέλει :
με ενδιαφέρει, νοιάζομαι, φροντίζω, προσέχω κάτι...
=>{μελέτη, επιμελής, επιμέλεια, μέλημα(=φροντίδα, μέριμνα, καθήκον...), αμελής, ανέμελος, ανεμελιά, ανέμελα, αμεταμέλητος, μεταμέλεια, αμέλημα (=αδιαφορία, απροσεξία, παράλειψη...), αμελητέος (=ανάξιος λόγου, χωρίς σημασία... ασήμαντος (¨αμελητέα ποσότητα¨), αμέλητος (=παραμελημένος, αφρόντιστος, ανάξιος φροντίδας...) }

=> δε με μέλει=δε μ’ ενδιαφέρει, δε με νοιάζει, μου είναι αδιάφορο...
=> να μη σε μέλει= να μη σε νοιάζει, είναι δικό μου θέμα, δε θέλω να ασχολείσαι......
=> και η θεατρική ¨η κυρία δε με μέλει¨...

B. μέλλω :
1. σκέφτομαι να πράξω κάτι, σκοπεύω να.., έχω κατά νου, ετοιμάζομαι να..
=> απρόσωπο, ¨μέλλει¨ = πρόκειται να... (¨τι μέλλει γενέσθαι¨)
=> στον παρατατικό ¨έμελλε¨ = ήταν μοιραίο (τι σου ‘μελλε να πάθεις, δεν έμελλε να σωθεί...)
=> ¨ό,τι μέλλει δεν ξεμέλλει¨ = ό,τι είναι γραφτό να γίνει θα γίνει...
=> ¨μου μέλλεται¨ =είναι η μοίρα μου να... είναι γραφτό μου να...
2. σκέφτομαι να πράξω κάτι, μα δεν το πράττω, αργοπορώ, βραδύνω, αναβάλλω, διστάζω...
=> μέλλησις = βραδύτητα, αναβολή, χρονοτριβή....
=> αμέλλητος = που δεν καθυστερεί, που δεν αναβάλλει...
=> αμελλητί = χωρίς αναβολή, χωρίς αργοπορία, αμέσως...




... παιγνιδορηματοδισημίες...

...τέκνα μου προσφιλέστατα, γνωρίζετε, βεβαίως,
το ρήμα < αγοράζω >, που, ως μεταβατικό, σημαίνει
=> πληρώνω και παίρνω κάτι, προμηθεύομαι, αποκτώ,
και άρα, προϋποτίθεται, έχω την αγοραστική δυνατότητα,
δηλαδή έχω τσέπη ή πορτοφόλι, ρευστό ή πλαστικό χρήμα,
κέρματα ή χαρτονομίσματα, χρεωστική ή πιστωτική κάρτα,
ήτοι, ως απλώς τε και δια βραχέων ειπείν, 

... ΕΧΩ ΛΕΦΤΑ...
άρα, είμαι στην <αγορά> και αγοράζω, ωνούμαι = ψωνίζω...
...ό μ ω ς
το ίδιο ρήμα, το <αγοράζω>, ως αμετάβατο, σημαίνει=>
βρίσκομαι ή συχνάζω στην αγορά χωρίς τίποτα να κάνω,
δηλαδή σουλατσάρω, σεργιανίζω, περιφέρομαι ασκόπως,
κόβω βόλτες, πάω πάνω -κάτω, πέρα -δώθε και τούμπαλιν,
άρα, δεν έχω τσέπη ή πορτοφόλι, ρευστό ή πλαστικό χρήμα,
κέρματα ή χαρτονομίσματα, χρεωστική ή πιστωτική κάρτα,
ήτοι, ως απλώς τε και δια βραχέων ειπείν,
... ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΕΦΤΑ...
έχω όμως τρεις, ολόκληρες, προθέσεις, <ανά><παρά><δια>,
οι οποίες συνεκφερόμενες σημαίνουν <αναπαραδιά>,
άρα είμαι στην <αγορά>, μα δεν αγοράζω, δεν ωνούμαι
=δεν προμηθεύομαι ώνια =>δεν κουβαλάω ψώνια,
άρα ή < είμαι ψώνιο > ή < την έχω ψωνίσει >
ή είμαι < αγύρτης >, αφού και αυτό
και το < αγορά > παράγονται από
το ίδιο ρήμα, το < αγείρω >...!
...υγιαίνετε, μειδιάτε κι ευτυχείτε...



εκφραστικές αποφατικές απολυτότητες

με : ουσιαστικό + δε(ν) + ρήμα
...
ανάσα δεν πήρε
αφτί δεν ίδρωσε
άχνα δεν έβγαλε
βήμα δεν έκανε
δεκάρα δε δίνει
θεό δεν έχει
ίχνος δε φάνηκε
καρφίτσα δεν πέφτει
κουνούπι δεν περνάει
κεφάλι δε σήκωσε
λέξη δεν είπε
λέπι δεν έπιασε
μάτι δεν έκλεισε
μιλιά δε έβγαλε
μπουκιά δεν έφαγε
μυρουδιά δεν πήρε
ρουθούνι δεν άνοιξε
ρούπι δεν κούνησε
σάλιο δεν υπάρχει
σταγόνα δεν πίνει
σταλιά δεν έμεινε
στιγμή δε στάθηκε
στόμα δεν έκλεισε
τελειωμό δεν έχει
φράγκο δεν έμεινε
φύλλο δεν κουνιέται
φωνή δεν ακούγεται
χαμπάρι δεν πήρε
χαρά δεν είδε
χορτάρι δε φύτρωσε
ψυχή δε φάνηκε
ψωμί δε χόρτασε





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου